onsdag 19. august 2009

Høst følelse.

Sånn, nå ser det ut som at blogspot hat bestemt seg for å være grei mot meg igjen og fungere nogenlunde normalt.


De siste ukene har høst følelsen kommet snikende mer og mer til meg.


Den klare friske skarpe luften, fantastisk flotte farger. Det å gå en tur i skogen på høsten er jo som å ta seg en tur inn i Goethes fargelære.
Det å kjenne at man fryser litt på fingrene så man på med myke gode varme hansker.
Pakke seg inn i gode ullgensere. Kjenne den første frost røyken når man går ut tidlig en morgen.

Høsten gir en også en god unnskyldning ( ikke at jeg trenger det altså ) til å tenne masse lys inne og kose seg, kanskje til og med fyre opp i peisen.



Denne uken her er jeg gress enke som uttrykket så fint heter. Samboeren min har dratt med en kamerat opp til en hytte på Beitostølen for å male den føre vinteren kommer til fjells. Han kommer hjem igjen på lørdag. Uvant å være alene hjemme. Men det går så bra. Syns dagene flyr avgårde uke etter uke jeg. Nå er det bare fire uker til vi skal ha ferie. Rart, sitter her og gleder meg til høsten også skal vi dra på sommerferie til en sted hvor det er 40 grader +. Men det skal bli godt med ferie!


I leiligheten så har vi fått vann skade. Som jeg har nevnt før så er jo blokka under rehabilitering, og vi skal få ny balkong. Den ble vi lovt til måneds skifte juni/juli, men den har jo selvfølgelig blitt utsatt til september - tidligst! Så det som har skjedd er at veranda gulvet ble hengt på plass føre fellesferien, men de tettet ikke igjen inn til isolasjonen i veggen. Og da det regna i tre uker så trakk jo alt det vannet seg inn i veggen og videre inn i gulvet på stua. Så nå har parketten sprekket opp, gulvet har buet seg. Det som må gjøres er å fjerne veranda dør rammen, ta opp gulvet og tørke det og bytte isolasjonen. Vi har tenkt til å male hele leiligheten, men får ikke gjort noe føre gulvet er fikset og det sier de at skal skje i januar!! Når det er på det kaldeste skal de rive ut døra! Jeg blir så oppgitt over hele denne rehabiliterings prosessen!




Fant en søtt høst stemnings bilde fra Pottery Barn. Tror jeg skal ta og bestille meg noen fine gresskar her på jobben jeg, ta med meg høst følelsen inn.

Håper alt er bra med dere jenter, skal få tatt meg en liten lese runde i kveld!

Ha en flott onsdag, snart helg igjen - allerede!

13 kommentarer:

http://kalimerablogg.blogspot.com/ sa...

Tenker det må være irriterende med rehab på blokka... av og til kan man bli helt matt, og tenker at du er det nå.

Ønsker deg en fin fin dag.
Hilsen Helen

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Hei!
Huff, så irriterende med vannskade! Håper de kan fikse det fort!!

Ha en fin dag!
Klem

Tyri-jenta sa...

Hei,
Jeg er også i høstmodus om dagen. deilig å sitte inne med levende lys og et varmt teppe når det er gusten og surt ute, gleder meg veldig til de fine høstfargene kommer for fullt ute, slik som på bildene dine:)

Så frustrerende med vannskade, skjønner du blir oppgitt og lei... får håpe de fikser det før tida:)

Ha en fortsatt fin dag:)

jordbærpiken sa...

Huff, noe så irriterende! Kjedelig at det må skje i januar liksom. Får håpe det ordner seg raskt og greit. Nydelige bilder du viser! Ha en fin dag. :)

Frøken Englefjes sa...

Hei!
Leit å høre om svigerfaren din...alltid trist når sånne ting skjer og man føler seg så maktesløs. Og det er vel noe av det verste, synes i hvetrfall jeg, å bare vente og ikke kunne gjøre noe...

Når det gjelder høst skal jeg virkelig underskrive på at det går mot høst her også...For en vær jeg kom tilbake til på søndag! Goch, så ut som en druknet katt da jeg kom hjem...

Frk. T sa...

Hei sweety!: ) Fy søren så irriterende!!! Leier dere leil. eller har dere kjøpt? Slikt skal og bør virkelig ikke skje, helt sprøtt..

Ellers må jeg si at du viser noen fantastiske høstbilder og skriver noen koselige ord i innlegget ditt i dag.. Jeg har ikke vært mest klar for høst akkurat, men det du skrev fikk meg faktisk til å glede meg litt; )

Jepp, elvefestivalen i helgen.. Har du vært på det før? Pleier alltid å være stas!

Nyt kvelden, kjære Line: ) Klemmer til deg

Lene sa...

Fikk skikkelig god høstfølelse av de bildene. Blir deilig med fyr i peisen, teppe og te:-).

Lottas Himmelrom sa...

Hei kjære du!Åh vannskade er drid..det hadde vi i fjor.. måtte bo i Ski i 2 mnd! Men det ble jo bra da.. og nye gulv ble det!
Håper det blir fikset fort...
Ønsker deg en herlig helg:)
Klemmer

Monica sa...

Skikkelig irriterende når ikke ting blir fixet med en gang. Man føles seg veldig hjelpesløs når man ikke selv bestemmer når ting skal skje i sin egen leilighet:s

Og når det gjelder boligmarkedet, synes jeg at det begynner å ta helt av. Her oppe i Nord har det vært greit, husene har gått til takst eller litt over. Men nå vet man ingenting lengre, folk byr i vilden sky. Vi er innstilt på å betale en del over takst for å få det vi ønsker oss, men det dobbelte av takst er uhørt. Det er kjempevanskelig å etablere seg på boligmarkedet nå. Vi er heldige som har en nesten nedbetalt fritidsbolig som sikkerhet for lån og godt betalte jobber, men vi sliter. Synes veldig synd i unge nyetablerere og single som ikke har det som oss. Men selvfølgeli, vi kan jo bygge nytt eller kjøpe i ett byggefelt, men da raser hele drømmen om et småbruk med høner og hester bort:( nei, det er bare å stå på og håpe på bedre lykke neste gang:)

Håper du har en fin dag, på tross av vannskaden. Klem fra Nord:)

Frk. T sa...

Hei vennen! Titter innom for å ønske deg en nydelig helg: ) klemmer til deg

Merete sa...

Så frustrerende! Helt håpløst å måtte gå slik å vente på at andre skal ordne opp og tillegg planlegges det å gjøres midt på kalde vinteren?! Toskete, håper det blir fortgang i sakene.

Stemningsfulle bilder, kjenner høstfølelsen kommer snikende her også. Har funnet frem ullklærne til meg selv og ungene alt, det er vel bare å innrette seg..

Ha en riktig god helg!

pepperkverna sa...

Nydelige bilder! Hege

Frk. T sa...

Hei vennen!: ) Er ikke så ivrig på blogging om dagen du heller ser jeg.. Jeg er så slapp og tiltaksløs, kan det være fordi det er høst i lufta mon tro? Hvis du er usikker på øreringfarge, vil jeg anbefale nøytrale: ) Jeg bruker mest klare eller svarte krystaller, men blått er også fint!: ) Du, har det blitt en speedy på deg eller? Eller går det mest i sparing til Egyptturen om dagen? Ønsker deg en nydelig uke, vennen.. Klemmer fra meg

Blog Widget by LinkWithin